Arbeidsmarktversterking

Stichting KPV werkt aan projecten om werkgeverschap te vergroten. Een belangrijk onderdeel daarvan is om mensen te interesseren voor het vak van dierverzorger. Om daarin te kunnen ontwikkelen heeft Stichting KPV een Brabantse subsidie beschikking ontvangen in het kader van arbeidsmarkt versterking. Het project heeft de naam “Innovatieve arbeidsmarkt varkenshouderij”. In samenwerking met andere partijen werken we systematisch een aantal thema’s uit die tot gevolg zullen hebben dat nieuwe kennis ontwikkeld wordt en nieuwe instromers hun weg vinden naar de varkenshouderij. Het project duurt tot eind februari 2019.

De volgende thema’s zullen uitgewerkt worden:

• Masterclass voor ondernemers en bedrijfsleiders
  • Cursussen met Gezond, Veilig en Efficiënt werken
  • Kenniskalender met compleet dekkend overzicht en in samenwerking met beroepsonderwijs
  • E-learning en app voor kennis op de werkplek
  • Instroom ex medewerkers zorg
  • Instroom voor nieuwe medewerkers industrie
  • Speciaal programma voor Poolse medewerkers

Naast Stichting KPV werken mee in het project:

• Varkens BV (partner in het project)
  • Roodbont Publishers BV (partner in het project)
  • Aeres Groep